torsdag 4 april 2019

Tradig torsdag

Så nära! 

Men det räcker ju som bekant inte.

Både i matchen Piast - Wisla Plock och Excelsior Rotterdam-Breda var det så otroligt nära att hemmalaget får till ett andra mål. I Polenmatchen räckte hemmalaget helt enkelt inte till, så trots flera fina anfall i slutet av matchen lyckades Wisla Plock få till ett effektivt försvar, och Piast fastnade ofta redan vid straffområdeslinjen.

I Holland var det riktigt nära, men en duktig målvakt lyckades försvara 1-1, och som så många gånger förr blev det en blotta bakåt vilket motståndarna utnyttjade. Matchen  slutade 1-2, men de omvända siffrorna hade varit mer rättvist. Men nu är ju inte fotbollen rättvis, och för egen del blev det en missräkning.



Klent utbud

Har försökt skumma igenom dagens spelprogram, men kan bara konstatera att en tråkig tisdag och onsdag, följdes av en, om möjligt, ännu tråkigare torsdag. Hittar ev en eller två intressanta matcher, men vill inte tvinga fram spel som jag inte tror fullt ut på, därför blir det en vilodag idag. Åtminstone från systemspelet.

Jag har en annan spelidé, som kräver väldigt lite engagemang, men som ändå ger ett litet plus i långa loppet, trots att jag ännu inte satt alla nödvändiga kriterier.

På kvällen hamnar jag ganska ofta vid datorn, eller att den åtminstone står igång så jag ser den. Jag brukar då försöka ha den inloggad så att jag ser livespelen, och då och då tittar jag till den om det finns något som passar mitt spelande.


Min 70-minstrategi

Det jag brukar leta efter är matcher som är oavgjorda när de närmar sig 70 spelade minuter. Helst ska det vara matcher där det ena laget är lite klarare favorit, är oddsen för jämna lutar det åt att de båda kan vara rätt nöjda med oavgjort.

Min tanke är att det ofta är ca 23-28 minuter kvar att spela, eftersom det gått inflation i övertid. Det lag som är favoriter kommer ligga på extra i slutet för att göra ett segermål, men lika ofta är det motståndarna som lyckas hitta kontringsmöjligheter.

Jag har som sagt inte gjort någon helt färdig strategi att luta sig emot ännu, men grunddragen är klara. Jag satsar på att det blir ytterligare ett mål, alltså "Över 0,5 mål" om det står 0-0, eller "Över 2,5 mål" om det står 1-1 osv. Antingen satsar jag när oddset går över ca 1,85, eller när tiden är 70 min, förutsatt att oddset då är minst 1,75.

Minst 2/3 måste gå in för att det ska bära sig. Break even går vid ca 57% rätt vid 1,75 i odds.

Det är i korta drag hur jag spelar mina livespel. Några tankar kring detta?

Ha en fin torsdagskväll,

Mitander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar